طراحی سایت فروشگاهی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
image

طراحی سایت معرفی شرکت

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای=یک فروشگاه دربازار  = فروش عالی و حرفه ای بدون هزینه های جانبی
با افزایش وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این سبک سفارش، وب سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکار ناپذیر می باشد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القا نموده و او را تبدیل به مشتری دائمی نماید.
نحوه ی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می کند. طراحی وب سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان شناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود. داشتن مجوزهای لازم مانند اینماد و ساماندهی جز موارد الزامی برای داشتن درگاه بانکی میباشد.

مرحله اول: طراحی وای فریم

در مرحله اول با توجه به استراتژی شرکت در نحوه تعامل با مخاطبان خود جاگذاری خدمات و منو ها و اسلاید و محصولات شرکت روی کاغذ مشخص می شود تا اطلاعات براساس سیاستهای شرکت به کاربران نمایش داده شود

مرحله دوم :طراحی قالب گرافیکی

پس از طراحی وای فریم نوبت به طراحی قالب اصلی سایت یا UI آن میرسد که رنگها ،آیکنها و بنرهای سایت طراحی شده و شما می توانید یک مدل طراحی شده گرافیکی را قبل از برنامه نویسی سایت ببینید

مرحله سوم: پیاده سازی و کد نویسی سایت

پس از مرحله طراحی گرافیک و تایید کارفرما نوبت پیاده سازی سایت میرسد که با توجه به نوع پکیج سایت طراحی و پیاده سازی شده و اطلاعات تکمیلی وارد سایت می گردد

هر فروشگاهی با استفاده از یک وبسایت کارآمد با مولفه های استاندارد، می‌تواند علاوه بر بهبود عملکرد در حوزه فروش و افزایش تعداد مشتریان، به یک دسترسی کامل در زمینه‌ی درگاه های پرداخت، اتصالات به سرویس های پستی، سرویسهای مقایسه محصولات و قیمتها، کنترل موجودی انبار و حساب، دریافتها و پرداختها، چند فروشندگی و… برسد؛ با ما باشید تا برخی از مزایای طراحی سایت فروشگاه را باهم بررسی کنیم… .

 

چه انتظاراتی از طراح وبسایت فروشگاهی می‌رود؟

ساخت سایت مناسب کسب و کار و مطابق سلیقه شما
شامل عدم محدودیت در ایجاد تغییرات ظاهری و قابلیت شخصی سازی هرچه بیشتر در فروشگاه های اینترنتی و وبسایت های فروشگاهی میباشد.
بهینه برای جستجو در گوگل
سایت های ساخته شده باید متناسب با الگوریتم گوگل باشد تا به راحتی بتواند به صفحه اول جستجوی گوگل برسد.
پشتیبانی حرفه ای
وبسایت فروشگاهی (فروشگاه اینترنتی)، برای عملکرد هرچه بهترخود نیازمند یک تیم حرفه ای برای پشتیبانی می باشد؛ تیم آوانگارد تک در هر مرحله ای در کنار شماست!
ریسپانسیو بودن برای انواع دستگاه ها
یک سایت مناسب، درواقع سایتی است که همیشه و با هر وسیله و سیستم عاملی، قابل دسترسی باشد و درنتیجه بیشترین تعداد بازدید را برای شما داشته باشد؛ پس مناسب بودن برای کاربران موبایل و انواع دیوایس ها از ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی کارآمد می باشد.
قابلیت خرید آسان
یکی دیگر از ویژگی های یک سایت مناسب، پیچیده نبودن آن برای کاربران میباشد؛ یعنی در حین زیبایی ظاهری و کارامد بودن برای شما، رابط کاربری مناسبی برای مشتریان ایجاد کند و تجربه خرید آسان و لذت بخش را برای مشتری ایجاد کند.

آموزش کامل ساخت یک فروشگاه اینترنتی

 

گام اول: انتخاب هاست و فضای میزبانی مناسب

در طراحی سایت یک فروشگاه، انتخاب هاست مناسب از موضوعات بسیار مهم است؛ زیرا که سرعت لود کردن سایت، پشتیبانی، ساپورت کردن از سایت هایی که حاوی اطلاعات بالایی هستند، امنیت وبسایت و… همه به انتخاب هاست مناسب بستگی دارد.

 

گام دوم: انتخاب نام مناسب برای وب سایت فروشگاه

برای ساخت وب سایت فروشگاهی و یا فروشگاه اینترنتی در هر زمینه ای، ابتدا باید یک نام مناسب برای وب سایت خود درنظر بگیریم؛ انتخاب نام مناسب باعث ارتباط هرچه بهتر مشتری با وب سایت فروشگاهی ما می‌شود و باعث جذب و اعتماد حداکثری مشتری به وبسایت می‌شود.
این مرحله بعنوان انتخاب دامنه سایت (Domain) شناخته می‌شود که در این مرحله نام تجاری وب سایت فروشگاهی شما را، تحت عناوین مختلف ثبت کرده و فروشگاه شما با این نام شناخته خواهد شد.

 

چگونه یک نام تجاری مناسب ایجاد کنیم؟

 

 

راهنمای انتخاب دامنه مناسب

چند ویژگی برای داشتن یک دامنه مناسب عبارتند از:
کوتاه بودن(کمتر از ۱۲ حرف بودن)، ماندگاری در خاطر مشتری، عدم استفاده از اعداد و کاراکترهای غیر مجاز، استفاده از کلمات کلیدی، منحصر به فرد بودن آدرس دامنه و…

 

گام سوم:طراحی ظاهری و گرافیکی وب سایت فروشگاهی

بعد از ساخت هاست و دامنه، وارد مرحله راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود می شویم. در ابتدا باید بهترین پلتفرم را برای ساخت فروشگاه خود انتخاب کنیم؛ که این مرحله بنوان CMS یا سیستم تولید محتوا نیز شناخته می شود (Content Making System).

انتخاب سیستم فروشگاه ساز، اصلی ترین بخش هزینه ساخت یک وب سایت فروشگاهی خواهد بود واکثر هزینه های مالی این بحث، مربوط به این بخش می‌باشد.
یک سیستم فروشگاه ساز مناسب باید ویژگی هایی مثل امکان مقایسه و نقد و بررسی محصولات، سیستم نظرخواهی از کاربران، امکان ارسال مطالب و مقالات مختلف، دسته بندی محصولات موجود در وب سایت فروشگاهی و… را داشته باشد.

پلتفرم های سیستم مدیریت محتوا

معروفترین سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از:
ورد پرس (WordPress)، دروپال(Drupal)، مجنتو (Magneto)، جوملا (Joomla) و…

 

 

۱.ورد پرس(WordPress)

بی شک، یکی از بهترین و کامل ترین سایت ساز های دنیا برنامه ورد پرس میباشد؛ این پلتفرم سایت ساز تحت php طراحی و برنامه ریزی شده و توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. بیش از ۴۳ درصد وب سایت هایی که طراحی می‌شوند ( مخصوصاَ سایت های فروشگاهی ) توسط این سیستم ساخته شده و در نظرسنجی های اخیر، عنوان بهترین سیستم برای ساخت وبسایت مدیریت فروشگاه را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایلی که این سایت ساز بسیار مورد اقبال کاربران قرار گرفته است، داشتن حجم کم و بهینه بودن آن در فعالیت موتورهای جستجوگر می‌باشد. این نرم افزار محبوب، امکانات وسیعی را جهت وبلاگ نویسی، ساختن سایت های فروشگاهی، ارائه متون خبری و آموزشی و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین با بروز تر شدن امکانات، این نرم افزار به اسکریپتی قدرمتند جهت تولید انواع سایتهای فروشگاهی، خبری، شرکتی و… تبدیل شده است.
این نرم افزار قدرتمند، بصورت Open Source عمل کرده و بر پایه پایگاه داده MySQL طراحی و برنامه ریزی شده است.
برای استفاده از وردپرس لازم است تا آنرا روی سرورهایی مانند ISS ویا Apache نصب و راه اندازی کنید؛ این وب سرور میتواند روی هاست و یا شبکه داخلی ما نصب شود و در واقع، بستگی به استفاده ما دارد که بخواهیم از وردپرس در اینترنت و یا در شبکه داخلی استفاده کنیم و با توجه به نوع انتخاب ما، محل هاست متفاوت خواهد بود.

امنیت در WordPress

بعد از مطالعه مطالب فوق، احتمالا سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود، درمورد میزان امنیت این برنامه خواهد بود و اینکه احتمال هک شدن و یا به سرقت رفتن و سوء استفاده از هرگونه اطلاعات چقدر است؟ یا به زبان ساده تر، آیا وردپرس امن است؟
در پاسخ به سوال فوق در اکثر مواقع می‌توان پاسخ مثبت داد؛ اما وردپرس، به جهت محبوبیت بین کاربران، توجه بسیاری از هکر ها را به خود جلب کرده است و به همین دلیل وردپرس، در معرض آسیب پذیری امنیتی قرار میگیرد؛ اما در اکثر اوقاتی که هکر ها موفق می‌شوند، مهمترین دلیل به سرقت رفتن اطلاعات این است که کاربران شیوه های نامناسبی را برای امنیت وبسایت خود انتخاب میکنند.
استفاده از ورژن های قدیمی برنامه، افزونه های نال شده، ضعف در مدیریت سیستم، نام های کاربری و یا رمزهای عبور ضعیف، ضعف در امنیت شبکه و یا سپردن کار به افراد غیر متخصص، موجب موفقیت هکرها و نفوذ به شبکه اطلاعاتی سایت می‌شود.
درواقع، امنیت یک وبسایت بمعنی کاهش ریسک می باشد نه حذف ریسک؛ که یعنی کنترل و بکارگیری عواملی که بازدارنده هکر ها هستند و باعث بهبود وضعیت وبسایت ما میشوند.
برای افزایش امنیت در ورد پرس، مجموعه دستورالعمل هایی وجود دارد که اگر بهمراه یک افزونه امنیتی بکار گرفته شوند، تا حد زیادی از هک شدن وبسایت جلوگیری میکنند.

 

ورد پرس؛ مزایا و معایب

 

مزایا 

تنوع بالا در سفارشی سازی
سازگاری بالا با موتور جستجو
Open Source بودن و رایگان بودن
توسعه بالا
یادگیری آسان محیط وردپرس
کنترل بالا بر محتوای سایت
آپلود سریع مطالب و پشتیبانی خوب

معایب

نیاز به تعداد زیادی پلاگین برای ویژگی های بیشتر در سایت
سرعت پایین لود شدن صفحه درصورت وجود افزونه های زیاد

۲.جوملا (Joomla)

سایت ساز جوملا یکی از قدیمی ترین اسکریپت های تحت php می‌باشد؛ با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، و پیاده سازی آن روی هاست خود می‌توانیم فایل ها، متون و تصاویر خود را بصورت سازماندهی شده نمایش دهیم.
یکی از مزیت های آن این است که بدون داشتن هیچگونه دانش فنی از علم برنامه نویسی، میتوانیم وبسایت خود را در اینترنت برنامه ریزی کنیم. جوملا علاوه بر رایگان بودن، دارای رابط کاربری زیبا و گرافیک بالاست.
برای استفاده از این اسکریپت سایت ساز، ابتدا میبایست نرم افزار سایت ساز را از سازنده اصلی و یا پشتیبان فارسی آن دانلود کنید و سپس روی هاست مورد نظر آپلود و در نهایت روی سایت مورد نظر نصب کنید.

۳.دروپال (ِDrupal)

یکی از دلایلی که این cms درمیان کاربران بسیار محبوب است، open source بودن آن است. متن باز بودن به این معنی است که، به رایگان در دسترس کاربران قرار میگیرد و سپس قادر خواهید بود تا تمام کد های نرم افزار را بصورت دستی ادیت و آن را اختصاصی کنید. درنتیجه نیازی به پرداخت سالانه و ماهانه ندارید. مرجع اصلی سیستم مدیریت دروپال وبسایت www.drupal.org می باشد.
از دیگر ویژگی های این سایت ساز، میتوان به قابلیت ایجاد صفحات داینامیک، سیستم مدیریت محتوای فارسی و انگلیسی، مدیریت مطالب و منو ها، مدیریت ماژول ها، مدیریت قالبها و رنگبندی قالب، قابلیت بروز رسانی به نسخه های جدید، مدیریت نظرات کاربران، امکانات امنیتی متنوع و مدیریت تصاویر و ویدئو ها … اشاره کرد.

۴. مجنتو (Magento )

هنوز بطور قطع نمی‌توان گفت که مجنتو بهترین سیستم سایت ساز موجود در بازار می‌باشد؛ زیرا که کاربر را کمی سردرگم میکند و اصطلاحاَ پیچیده است. اگر کمی ساده تر بود میتوانست جایگاه بهتری درمیان پلتفرم های مختلف در بازار داشته باشد. مرجع اصلی آن سایت www.magento.com میباشد.
مجنتو دارای دو نسخه Enterprise و Community میباشد که نسخه اول باید خریداری شده ولی نسخه دوم بصورت رایگان در اختیار عموم قرار میگرد؛ از قابلیت های این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
بازاریابی قدرتمند محصولات، انعطاف پذیری بالا و قابلیت های مناسب، قابلیت جستجوی پیشرفته، دارای نسخه موبایل بودن و…

 

در این پلتفرم ها دست شما برای انتخاب امکانات و توسعه سیستم کاملا باز است و شما مدیریت کاملی روی وبسایت خود دارید؛ اما اگر فقط قصد استفاده از سیستمی رو دارید که کار شمارو ساده تر کند (که این کار بیشتر به افراد مبتدی و کسانی که محصولات خیلی کمی دارن توصیه می‌شود)، میتونید از سیستم های فروشگاه ساز رایگان و اشتراکی مثل پرتال، شاپفا، سبد خرید، سی فایو و… استفاده کنید.
این نوع فروشگاه ساز ها نیازی به هاست ندارند و کافیه با مراجعه به سایت هر سیستم، ثبت نام کرده و بر اساس امکاناتی که به شما ارائه می‌شود پلن مناسب رو برای ساخت فروشگاه خودتون انتخاب کنید و یا با استفاده از قابلیت اتصال به دامنه فروشگاه که در این سیستم های رایگان فروشگاه ساز موجود هست، از دامنه اختصاصی خود برای فروش اینترنتی محصولات استفاده کنید.

آماده ارسال سفارش خدمات هستید؟

با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید.

ارتباط با ما