استراتژی کمپین های تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید، امروزه اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن ها برای توسعه کسب و کار ها تبدیل شده است.
به همین دلیل، کسب و کارهای زیادی هستند که سرمایه گذاری خود را بر روی اینستاگرام چند برابر کرده اند و در این فضا باهم رقابت می‌کنند. حتی بسیاری از کسب و کارها توانستند فروشگاه مجازی (سایت فروشگاهی) برای خود طراحی کنند و از این طریق مشتریان زیادی را جذب کنند.
طبق آماری که از سوی شرکت استاتیستا منتشر شد، حدود ۲۴ میلیون نفر از جمعیت ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند. در نتیجه، این تعداد از کاربر زمینه بسیار خوبی را برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی بوجود می‌آورد. منظور از” کمپین‌های تبلیغاتی “چیست؟ کمپین یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ پیج اینستاگرام است. با ما در ادامه همراه باشید… 

 

کمپین تبلیغاتی چه کمکی به اینستاگرام ما می‌کند؟

بازاریابی در اینستاگرام نیز مانند بازاریابی در دنیای واقعی، از اصول و قوانین خاص خود تبعیت می‌کند. یکی از اصلی ترین راه های بازاریابی در اینستاگرام ایجاد کمپین های تبلیغاتی است. کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام با اهداف مختلفی انجام می‌شوند؛ از اصلی ترین اهداف کمپین ها، افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند، برقراری تعامل و… می‌باشد.
یکی دیگر از اهداف اصلی کپین ها، افزایش علاقه عموم نسبت به یک کسب و کار می‌باشد. در طول تمام روند کمپین ها، سعی می‌شود تا با استفاده از محتوای عالی، علاقه مردم را نسبت به یک برند یا کسب و کارِ بخصوص بالا ببرند.

چه مواردی در یک کمپین اینستاگرام باید رعایت شود؟

اصلی ترین فعالیتی که در کمپین تبلیغاتی انجام می‌شود، تولید محتوا برای یک کسب و کار است؛ البته برای رسیدن به اهداف کسب و کار، منحصراً تولید محتوا کافی نیست. کمپین های تبلیغاتی نیازمند پیروی از یک‌ سری اصول می‌باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

هدف‌ گذاری

در هرنوع بازاریابی، یک هدف کلی باید تعیین شود؛ بازاریابی می‌تواند دارای اهداف متعدد باشد، اما یک هدف خاص باید بعنوان محور بازاریابی ما قرار گیرد.

شناسایی مخاطبین کمپین

تفاوتی ندارد که شما یک شرکت بزرگ هستید یا یک کسب و کار کوچک؛ در هرصورت باید مخاطب خود را در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام مشخص کنید.
بعد از شناسایی مخاطبین با سهولت و خروجی بهتری محتوا تولید می‌شود؛ زیرا شما در آن زمان به خوبی از علایق و سلایق مخاطب خود آگاهید و می‌دانید چه محتوایی قرار است تولید کنید.
برای شناخت مخاطب روش‌های زیادی وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید آمار پست های پیج خود را چک کنید و ببینید بیشتر توسط چه گروهی مورد استقبال قرار گرفته است.
همچنین ببینید مخاطبین شما چه پیج هایی را دنبال می‌کنند و علایق شخصی و کاری آنها چگونه است… .

برنامه ریزی

به‌علت وجود الگوریتم های خاص در اینستاگرام، هرنوع فعالیت در این برنامه باید دقیقاً برنامه ریزی شود؛ چه برسد به یک کمپین تبلیغاتی!… .
بیشترین موقعیتی که این قضیه صدق می‌کند، در زمان انتشار پست ها و استوری های پیج ماست.
اگر این کار بصورت منظم و با برنامه ریزی انجام نشود و بصورت خود جوش و باری به هر جهت پیش برود، قطعاً نتیجه ای نخواهد داشت… .

انواع کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام، محل انواع کمپین‌های تبلیغاتی است. اما هر کمپین، بسته به نوع هدف و کارایی که دنبال می‌کند، در دسته ای منحصر بفرد قرار می‌گیرد. در ادامه، شما را با رایج ترین کمپین های بازاریابی در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد:

آگاهی از برند (Brand Awareness)

این نوع از کمپین، تمرکز اصلی اش بر روی معرفی بیشتر کسب و کار و محصولات و خدمات شرکت به مخاطبان است. این نوع کمپین، بیشتر توسط برندهای تازه تأسیس و گروه هایی که در بین کاربران شناخته شده نیستند، استفاده می‌شود.

 

 

 

کمپین ارزشی

این روش برای معرفی ارزشهایی که برند شما از آن حمایت می‌کند، کارایی دارد. برای این کار می‌توان به خیریه‌ها کمک کرد، کمک‌ها انسان دوستانه انجام داد و… .
این روش مخصوصاً در ایران از از اثربخشی بالایی برخوردار است؛ زیرا مردم ایران علاقه‌مند به نیکوکاری هستند و این ارزشها برایشان ازاهمیت زیادی برخوردار است.
اما اگر کمپین شما طوری باشد که مخاطب حس کند فریب خورده است، نتیجه عکس خواهد بود و باعث تنفر مردم از برند شما خواهد شد.

کمپین های فروش

فروش محصولات بوسیله تبلیغ کردن آن در اینستاگرام یکی دیگر از شیوه های پر کاربرد توسط کسب و کار های مختلف است.
اما امروزه، امکان خرید از اینستاگرام هم به این برنامه اضافه شده است؛ اگر پیشنهاد خوب و تخفیفات قابل توجه ای برای محصولاتتان بگذارید، کار شما در بحث فروش بسیار آسان‌تر خواهد شد.
یکی دیگر از روشهای مورد استفاده در این زمینه، برگزاری مسابقات و هشتگ گذاری در پست های صفحه کاری می‌باشد؛ برای مثال کاربران می‌توانند دوستانشان را در زیر پست ما تگ کنند و هرکسی که بیشترین تگ را انجام دهد یا بیشترین هشتگ را قرار دهد، برنده چالش خواهد بود.

محتوای کاربر محور (UGC)

در این کمپین تلاش می‌شود تا مخاطبان در حالی که محصولات ما را استفاده می‌کنند، از خودشان عکس یا ویدیو منتشر کنند و با هشتگ های خاص و یا تگ کردن پیج نرخ Engagement صفحه را بالا ببرند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این کمپین، این است که امکان استفاده از این محتوای تولیدی توسط شما در دیگر صفحات اجتماعی وجود دارد. یکی از دلایلی که مخاطبینتان از این طرح استقبال می‌کنند، دیده شدن محتوای تولیدی‌شان بصورت گسترده می‌باشد.

اگر دارای یک برند در اینستاگرام هستید، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند بسیار به شما کمک کند.
در این مقاله به اینکه چگونه یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند برای شما مفید باشد پرداختیم. شما می‌توانید نه تنها از یکی از این کمپین ها، بلکه از همه آنها استفاده کنید و دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و یا از مدیر کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید تا بصورت حرفه‌ای تر در این زمینه ظاهر شوید… .