دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
image

تعریف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی نسبتا نوین در حوزه بازاریابی است. این اصطلاح که از دو دهه پیش تا به امروز رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است، امروزه بیشتر بر سر زبان ها افتاده است. درواقع دیجیتال مارکتینگ را زیر مجموعه مدیریت بازاریابی می‌دانند.

نیل پتل (Neil Patel) که یکی از ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیا از دیدگاه مجله فوربز به حساب می‌آید، دیجیتال مارکتینگ را اینطور تعریف میکند:

“دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌ ای از بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود”

اما طی سال های گذشته با افزایش نفوذ اینترنت بین مردم و البته افزایش مدت زمان آنلاین بودن افراد در اینترنت، امروزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک دانش و تخصص مستقل و حرفه‌ای شناخته میشود.

متاسفانه این علم در دانشگاه های ما خیلی جدی گرفته نمی‌شود، مگر در بهترین حالت اساتید درس هایی همچون مدیریت بازاریابی قسمتی از کلاس خود را به آموزش بخش هایی از دیجیتال مارکتینگ بپردازند.

برای شناخت بهتر دیجیتال مارکتینگ بهتر از همه آن ابزاری که در این رشته به کار میروند را بشناسیم و با آنها آشنا شویم که در ادامه ما به معرفی برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال میپردازیم.

اما در یک تعریف کلی تر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه ابزارها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی محصولات در بستر دیجیتال استفاده می‌گردد.

آماده ارسال سفارش خدمات هستید؟

با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید.

ارتباط با ما